top of page
Recent Posts

Be Productive, Enjoy Life!


Pernah merasa stress saat bekerja dengan deadline?

Pernah merasa waktu tidak cukup untuk melakukan sesuatu di hidupmu?

Pernah terkejut dengan banyaknya pekerjaan yang harus selesai dalam sehari, yang padahal sebelumnya tidak pernah Anda sadari?

Pernah sibuk sekali sampai lupa menikmati makan siang Anda?

Kalau Anda mengalami beberapa hal di atas, mungkin Anda perlu mengatur waktu dengan lebih baik lagi. Hari ini kami akan bagikan 3 tips praktis yang bisa dipraktekkan dalam mengatur waktu, sehingga saat sibuk pun Anda tetap produktif dan menikmati hidup.

1. Tentukan Prioritas.

Tidak semuanya itu penting. Kalau semua penting artinya semua itu juga tidak penting. Menentukan prioritas membantu Anda mengambil keputusan. Pilih apa yang harus dikerjakan SEKARANG, dan apa yang masih bisa dilakukan nanti. Bahkan saat bergaul dengan orang lain; akan lebih baik jika Anda membuat prioritas. Waktu adalah harta Anda. Investasikan dengan baik untuk tujuan yang benar, orang-orang yang tepat, dan pengaruh yang benar.

2. Rencana, Persiapan, dan Tujuan.

Mencatat kegiatan di kalender dan membuat perencanaan akan membuat Anda terhindar dari banyak masalah. Anda bisa mengatur kehidupan, tugas, dan hubungan dengan seimbang; Anda terselamatkan dari acara “tiba-tiba” yang datang begitu saja; dan Anda dapat gambaran jelas tentang tujuan Anda dalam sebulan atau setahun ke depan. Setiap orang bisa jadi orang yang sibuk tapi tidak produktif. Produktif maksudnya melakukan hal-hal yang punya dampak yang baik, seperti; kemampuan Anda berkembang, talenta Anda digunakan dengan baik, dan waktu Anda terpakai dengan baik. Rencanakan, persiapkan, dan tentukan tujuan – hidup Anda akan menjadi lebih produktif.

3. Jangan MENUNDA.

Mengetahui prioritas, punya rencana, persiapan, dan tujuan - belum lengkap tanpa kesetiaan kita untuk melakukan apa yang sudah kita rencanakan, dan musuh terbesarnya adalah: menunda. Rencana harus menjadi kenyataan dengan DILAKUKAN, kalau tidak, tidak akan menjadi apa-apa. Hindari sikap yang suka menunda sesuatu dan bertekad untuk melakukan apa yang sudah direncanakan. Memang tidak mudah, banyak hal bisa menjadi alasan kita. Tapi akhirnya, kita bisa memilih untuk setia dan bertanggung jawab, atau membiarkan rencana kita terbengkalai perlahan-lahan.

Satu hal yang perlu diingat, hidup itu proses.

Saat kita belum bisa mengatur waktu sebaik yang kita mau, satu, dua kali, dan seterusnya, jangan menyerah. Di setiap langkah, sebenarnya kita sedang bertumbuh.

Jadilah produktif dan nikmati hidup!

+++

Have you ever felt like deadlines are stressing you out?

Have you ever felt like there's not enough time for something in your life?

Have you ever been surprised with many assignments that need to get done in a day, those you didn't realize before?

Have you ever been so busy you forgot to enjoy your food?

If you are having these signs, you might need to improve your time management in life.

Our post today will be very practical because we are going to suggest you the 3 things that will help you to manage time, so you can be "busily" productive, but still enjoying your life.

1. Set Your Priority.

Not all things are important. If everything is important, they will become unimportant instead. Setting your priority will help you make the right decision. Choose what needs to be done RIGHT NOW, or what can wait. Even when spending your time with others; it's better when you make priority. Time is your precious treasure. Invest it well for the right purpose, the right people, and the right influence.

2. Plan, Prepare, & Set a Purpose.

Taking notes on your calendar and make a planning will save you from a lot of troubles. You can create balance over life, work, and relationship; you will be less vulnerable with the “sudden” events that want to take place in your life; and you get a clearer vision of what you want to achieve in a month/year. Anyone can be busy but not being productive. Productive means you are doing the things that have good impact in your life, such as; your strength grows, your talents are well used, and it’s worth your time. Plan, prepare, and set a purpose – your life will get more productive.

3. Do Not PROCRASTINATE.

Knowing your priorities, having a great planning, preparation, and purpose, - these things will require you to be faithful in doing what you’ve planned so far, and your biggest enemy would be: procrastination. Your plan needs to turn into reality. You MUST do it, or else, it will only stay where it is, in your mind. Refuse to procrastinate and be determined to do what you’ve been planning in mind. It’s not always easy, because many factors can be taken as an excuse for not doing what we’ve planned. But eventually, we have the choice; to be faithful and responsible, or let the pieces of our plans slip away little by little.

One thing to remember, life - is a process. When you didn’t not perfectly manage your time the first try, or the second try, and so on, never give up. Each step you make to grow will be worth it eventually.

Stay productive and enjoy life!

Search By Tags
Archive
bottom of page